Rok vydání: 2004
Stopáž: 48:45
Studio:
Atol
Země:
Česká republika

Speed metalová skupina Scelet brázdí česká pódia už od roku 1996. Téhož roku natáčí Scelet svoji první třískladbovou demo nahrávku ve studiu Benas. V průběhu roku 2000 přichází  do sestavy baskytarista Hujer a klávesista Paťan. V této sestavě začíná Scelet tvořit nové skladby, které jsou posléze zaznamenány ve formě singlu opět ve studiu Benas. V únoru 2004 se Scelet zavírá do studia  Atol, kde mimochodem ušili CD velmi pěkný zvukový kabátec, a nahrává CD „Labyrint“.

Od Sceletu  jsem měl tu čest slyšet jejich singl, konkrétně skladby „Pýcha“ a „Úděl psanců“, tudíž jsem představu, co mám očekávat, tak trošku měl. Scelet nám opět servírují dosti častou podobu českého speed metalu, který se ještě pořád nedokázal odvázat od klasického bigbítu, ale jsem rád, že pánové mají nakročeno tím správným směrem a jeho vlivy jsou stále méně slyšitelné. Rozhodně méně než u nedávno recenzovaného Brilienu. Nechci vzbudit dojem, že jsem nějakým ortodoxním odmítačem bigbítu, ale u českých kapel honosících se stylovým zařazením speed metal se dost často stává (alespoň já mám dost často tento pocit), že se speed s bigbítem jaksi smísí, a pak se dějí věci. Tohle ale naštěstí u Sceletu není až tak na pořadu dne a já vám za to děkuji. Skladby mají vcelku slušný drive a nedá se jim upřít snaha o šlapavost a líbivost. Zpěv není moc hnaný do extrému. Tedy žádný speed metalový „kastrát“, ale drží se spíše při zemi. Občas mi zpěvák Sýsák svým stylem zpěvu a barvou hlasu připomíná Tomáše Hrbáčka ze západočeského Mashe. Jedna ze dvou věcí, které bych chtěl Sceletu tak trošku vytknout, jsou občas dosti úsměvné texty a občas lehce protivný zvuk kláves (viz.skladba „Naděje“). Myslím si, že Sceletu daleko více sluší svižnější skladby, např. „S Tebou“ nebo „Labyrint“, než skladby pomalejší. Tady bych viděl sílu souboru. Tedy přišlápnout rychlostní pedál k podlaze a hurá na česká speed metalová kolbiště.

Mám-li vyřknout nad albem „Labyrint“ nějaký ortel, řekl bych asi toto: Album, které vás sice nedostane do kolen, ale zároveň to není žádný průser. Tedy stručně řečeno pěkný průměr. Na druhou stranu je slyšet, že kluky hudba očividně baví a to je nejdůležitější. Myslím si, že až jednou na Scelet vyrazím (jednou už jsem si je nechal hloupě ujít), nebudu považovat tento čas za ztracený.

Hodnocení: 5/10

Venca